Dlaczego warto dbać o płyn chłodniczy w samochodzie elektrycznym?


 



 

System chłodzenia w samochodzie elektrycznym różni się od znanego z pojazdów spalinowych. W jaki sposób należy o niego dbać i na co zwracać uwagę? O tym dowiecie się dziś. Nasz materiał bazujemy głównie w oparciu o doświadczenie zdobyte w obcowaniu z samochodami marki Tesla. Mimo tego wiele omawianych porad i wskazówek dotyczy także innych EV.

Samochody elektryczne posiadające aktywny system zarządzania temperaturą mają znacznie bardziej rozbudowany system chłodzenia niż znany nam ze „spalinówek”. W Tesli obieg jest niesłychanie długi i chłodzi (lub grzeje) ogromną ilość komponentów, w tym kluczowe dla pracy pojazdu silniki oraz baterię. Cały system składa się z kanałów wykonanych z różnorodnych materiałów (aluminium, plastik, silikon, guma…etc..) i jest bardzo wrażliwy na nadmierne ciśnienie oraz niezgodne ze specyfikacją płyny.

Nie powinno zatem być dla nikogo zaskoczeniem, że każda awaria takiego systemu może stanowić ogromny problem dla użytkownika. I potrafi być bardzo kosztowne. Dla przykładu, uszkodzenie wężownicy wewnątrz modułu baterii powoduje bezpowrotne uszkodzenie najcenniejszej części pojazdu. Również wyciek do wnętrza silnika w zdecydowanej większości przypadków również oznacza konieczność jego wymiany i bardzo duże koszty.

Aby uniknąć nieprzyjemnych sytuacji, należy przynajmniej raz w roku zrobić organoleptyczny przegląd wszystkich widocznych połączeń układu. Koniecznie należy zbadać także skład mieszanki. Zdecydowanie zalecamy raz w miesiącu sprawdzić poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym. Każdy ubytek powinien być dla nas sygnałem ostrzegawczym, którego nie należy lekceważyć.



Jakość i odpowiednia specyfikacja płynu mają ogromne znaczenie. Dlatego, jeżeli mamy jakiekolwiek podejrzenie, że płyn w systemie jest niezgodny ze specyfikacją, należy go bezwarunkowo wymienić. Może to zaoszczędzić nam wielu kłopotów w przyszłości.


Największym producentem, a jednocześnie liderem technologicznym na rynku płynów chłodniczych w Europie, jest od dawna firma BASF (tak jak w USA firma PRESTONE). Produkt właśnie tego producenta jest używany w Tesli. Dokładnie jest to mieszanka BASF GLYSANTIN G48, którą można zakupić jako produkt gotowy do użycia lub jako koncentrat. Oczywiście w portfolio GLYSANTIN znajdują się tez płyny dla innych pojazdów. I tak np. G30 możemy wlać do NISSANA, PEUGEOTA lub RENAULTA, a G40 do e-GOLFA.

Dbałość i system chłodzenia w samochodzie elektrycznym ma kluczowe znaczenie dla funkcjonowania całego pojazdu. Mając tego świadomość, w naszym serwisie używamy wyłącznie produktów GLYSANTIN. Rekomendujemy je także naszym klientom i można dostać je w naszym sklepie.

Dlaczego warto dbać o płyn chłodniczy w samochodzie elektrycznym?



65 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie